Den pro záchranu života

V úterý 2. února jsme prožili neobvyklý den. Hned po první hodině jsme se s opravdovými lékaři - záchranáři učili, jak poskytnout první pomoc a ve vážném případě třeba i zachránit život. Co všechno jsme se dozvěděli a naučili, popsali druháčci ve svých týdenních plánech. Některé odpovědi si můžete přečíst a na fotkách můžete vidět, jak se nám zachraňování dařilo.

"Dozvěděla jsem se, že existuje žilní a tepenné krvácení a také že existuje vnitřní a vnější zlomenina. Hodně se mi to líbilo. Na začátku jsem se trochu bála, ale pak jsem zjistila, že to nic není." (Johanka)

"Naučila jsem se, jak pomoci zraněnému, jak zastavit tepenné a žilní krvácení, jak oživit srdíčko, jak udělat tlakový obvaz, jak zjistit, jestli zraněný dýchá, jak obvázat otevřené a zavřené zlomeniny. Tyto úkoly musíme udělat, než přijede záchranka. Měli bychom použít gumové rukavice a zavolat na linku 155 a popsat, co zraněnému je." (Kačenka)

"Dozvěděla jsem, že musíme na zraněného mluvit. Když nevidíme zranění, se zraněným nehýbáme. Musíme zavolat záchrannou službu. Umím udělat správnou masáž srdce." (Áďa)

"Máme v těle žíly a tepny. Žíly vedou neokysličenou krev a tepny okysličenou. Zlomenina je vnitřní nebo otevřená. Na zlomeninu se dává dlaha. Bylo to fajn." (Jeník)

"Dozvěděla jsem se, jaký je rozdíl mezi žilním a tepenným krvácením. Líbilo se mi, že jsem si mohla vyzkoušet masáž srdce na Karlovi a Evženovi. Jsem ráda, že jsme se mohli podívat na vybavení sanitky. Moc se mi to líbilo a chtěla bych to někdy zopakovat." (Klárka)