Podruhé v Toulcově dvoře

Ve středu 25. listopadu jsme se už podruhé vypravili do výchovně vzdělávacího střediska Toulcův dvůr v Praze. Tentokrát jsme se zúčastnili interaktivního programu O beránkovi a ovečkách. Přestože jsme děti z venkova a ovečky můžeme vídat za plotem u kounického zámku, prožili jsme velmi zajímavé dopoledne, při kterém jsme se dozvěděli spoustu nových informací ze života ovcí a o zpracování vlny. Nejdříve jsme si osahali neopracovanou ovčí vlnu, abychom zjistili, že je mastná, protože obsahuje lanolin, a proto umí zadržovat teplo. Teď už víme, že umí chránit ovečky před velkou zimou, ale i teplem. Když jsme si prohlédli všelijaké výrobky, které se z ovčí vlny vyrábějí, vypravili jsme se do ovčího chlívku a za ovečkami do ohrady, kde jsme si pověděli, co všechno ovečky potřebují ke spokojenému životu. Venku bylo velmi chladno, a protože jsme na sobě žádné huňaté ovčí kožíšky neměli, rádi jsme se vrátili do vyhřáté místnosti, kde jsme si ukázali, jak se vlna zpracovává. Na závěr programu jsme si mohli užmoulat vlněnou kuličku  s barevným překvapením. 

V týdenním plánu děti odpovídaly na tři otázky, které se týkaly naší exkurze. Některé zajímavé odpovědi si zde můžete přečíst a na fotkách můžete vidět, jak jsme si to pěkně užili.

CO MĚ NEJVÍC PŘEKVAPILO:

- Překvapilo mě, že se ovečky nechaly pohladit.

- Překvapilo mě, že jsme měli na krku rolničku.

- Překvapilo mě, že ovce dává maso, mléko, kůži a vlnu.

- Překvapil mě hezký obrázek uprostřed kuličky.

CO NOVÉHO JSEM SE DOZVĚDĚL:

- Dozvěděla jsem se, že se ovce stříhají dvakrát za rok.

- Dozvěděl jsem se, že ovčí srst obsahuje lanolin.

- Dozvěděl jsem se, že ovečky lížou sůl.

- Dozvěděla jsem se, jak se zpracovává vlna.

CO SE MI NEJVÍC LÍBILO:

- Nejvíc se mi líbila výroba kuličky z ovčí vlny.

- Nejvíc se mi líbil beran se zahnutými rohy.

- Líbilo se mi, že jsem mohla točit kolovrátkem.

- Líbilo se mi, že jsme mohli nakupovat v obchůdku.